Proef geslaagd

Een jersey/tricot jurk ben ik al een tijdje aan het uitproberen. De proefjurken tot op heden waar nog niet helemaal naar mijn zin. Maar toen ik jurk 16 uit de Knip van September 2016 zag, wilde ik het wel nog eens proberen.

Een tricot stofje die ik kon gebruiken voor een proefjurk had ik niet echt. Wel had ik van de zomer een megan blue stofje gekocht, die ideaal is voor een eenvoudig model jurk. Dus deze lap tricot met groene diamanten heb ik voor de jurk gebruikt.

Na de patroondelen nagemeten te hebben (en geen aanpassingen te doen) heb ik de jurk in elkaar geregen. Bij het passen constateerde ik dat er ook geen aanpassingen gemaakt hoefde te worden. Dus in elkaar gestikt.

In de zijnaad heb ik een stukje band gestikt als label.

De hals is volgens het patroon een V-hals. Afwerking zou moeten plaatsvinden met een bies. Maar dat leek me niet mooi. Ik had nog elastisch paspelband liggen. Dus die gebruikt. Het stikken ging wel goed. Maar bij het doorstikken ging de hals golven. Na tweemaal uithalen en opnieuw bevestigen was ik het zat (en kwam er een klein gaatje in de stof middenvoor). Dus nu laat ik het zo. Gelukkig is het golven zo goed als weg als ik de jurk aanheb.



Enkele aan-foto's. Met dan kaan dochter die wel foto's wilde maken.
De stof is niet zo heel erg dik, waardoor ik vind dat het wel wat aftekent. Maar ja, de zwangerschapskilo's zijn ook nog niet weg. Dus dat komt wel goed.

Het patroon van de jurk heb ik inmiddels veranderd. Onder andere een ronde hals gemaakt en 1,5 cm van het voorpand naar het achterpand op de schoudernaad gelegd. Verder heb ik er nu een belijning in getekend, zodat ik de jurk van de paddenstoelenstof kan gaan maken. Maar daarover later meer.


Gebruikte materialen:
Patroon: jurk 16, Knip september
Stof: diamant groen van Megan Blue
Elastisch paspelband: Mamarieke
 

Reacties

  1. Ik vind hem tof en die zwangerschaps kilo's verdwijnen vanzelf. Wel iets meer geduld voor nodig dan bij een 1ste of 2de ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Lastig om de hals goed te krijgen. Als het eenmaal mis is....
    Maar zo kan het best!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zo'n lekker patroon, heb het inmiddels al een paar keer gebruikt!

    Met een dikkere stof tekent ie misschien wat minder, maar je hebt een goed excuus ;-). Ik vind m erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi. Op de foto's zie je niet echt dat de hals golft en vond ik het er juist heel professioneel uit zien met die paspel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou...zo hard tekent hij niet hoor, alleen een klein 'restbuikje" en dat zal wel goed komen..en van het golven is bij de hals idd niets te zien...mooie vrolijke voorjaarsjurk is het..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi jurkje geworden en het staat je goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor in het echt is ie nog mooier, heb hem al mogen bewonderen.
    Vind het wel meevallen hoor met het aftekenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.