Pyjama

De eerste pyjama voor zoonlief is een feit.

Een pyjama van een piratenstof. Ik zag deze stof al enkele weken geleden en vond hem zo leuk. Ik zag er direct een mooie pyjama in.

Het patroon is dezelfde als het vorige shirt voor de bovenkant. De broek komt uit B*Trendy 7. Beide in maat 104 gemaakt.

De broek is van een zwarte tricot gemaakt. De piratenstof voor de gehele pyjama vond ik teveel van het goede.

Bij de broek heb ik de zakken (zowel voorpand als op de kont) weggelaten. Pyjama elastiek bovenin de boord maakt het een comfortabele broek.

Voor het bestellen van de stof had ik bij zoonlief gemeten van taille tot grond om te kijken hoeveel stof ik moest bestellen. Ik kwam toen tot 47 cm. Dus ik heb 50 cm zwarte tricot besteld. Vervolgens het patroon overgetrokken uit het blad en toen bleek dat het achterpand 55 cm hoog was.

Dat vroeg dus om een creatieve oplossing. Dus ik heb de laatste 5 cm van zwarte boordstof gemaakt. Nu nog passen om na te gaan of de volledige broekhoogte van 55 cm wel nodig is. Ik heb namelijk nog twee stofjes liggen om te veranderen in een pyjama.


Gebruikte materialen:
Patroon: Billie en B*Trendy 7
Stof: Piraten By Lots en zwarte uni tricot
Maatlabel: Mamarieke
Verbruik: 2* 0,5 meter tricot

Reacties

  1. leuke pyjama is het geworden, daar zal ie niet minder door slapen door de creatieve oplossing.
    Je gaat weer lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bijna jammer dat ie als pyjama is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke pyjama! Jammer om alleen 's nachts te dragen, maar regelmatig een pyjamadagje houden?! ;-) Wat ga je trouwens snel zeg, met naaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga jij voor 20 projecten in een maand of zo, haha.
    Leuke combinatie zo met stoffen, goed idee om de broek zwart te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan krijg je de leukste kledingstukken is mijn ervaring. Want dan moet je je fantasie laten werken. Pakt meestal goed uit!
    En recht toe recht aan kan iedereen, toch?
    Heerlijk als je een patroon hebt wat goed past, dan gaat het allemaal wat sneller!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk geworden! Soms moet je een beetje creatief zijn met hetgeen je hebt en als het dan lukt is het helemaal goed toch!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.