Stralen in glitters

Bij de bestelde stof zat tevens een jogging met glitters.

Uiteraard in roze. Maar het belangrijkste was toch wel dat er glitters in zaten en de binnenkant zacht is. De afwerking met zacht elastiek met sterren maakt het helemaal af. Wederom heb ik het zelf getekende patroon gebruikt. En dat is nodig ook (bibs maat 86 en lengte 122).

Direct ff passen natuurlijk, en goedgekeurd.

Om de achterkant aan te geven een maatlabeltje erin gedaan. Deze is helaas wat verschoven bij het naaien, maar zit verder goed volgens dochter.

Deze foto laat goed zien wat een lange smalle stelten/ pijpen deze legging heeft.

Tevens nog een keer de Nivalis gemaakt. Dit keer in een 'gewone' tricot met flamingo's. De effen roze stof is Eike tricot. Het restje van de leggings die ik hiervan heb gemaakt, was precies genoeg als accent voor deze jurk.

Een klavertje als afwerking in de zijnaad. Ik heb wel nog wat lopen klooien met de zoom. De zijnaad loopt namelijk niet helemaal recht naar beneden en ik kreeg bij het zomen dus een puntje. Als iemand dit patroon kent en weet hoe ik dit moet oplossen, dan hoor ik het graag. Anders ga ik bij de volgende de zijnaad recht naar beneden tekenen.

Gebruikte materialen:
Patroon: zelf getekend en Nivalis
Stof: Glitter tricot, flamingo tricot en Eike tricot
Taille elastiek / maatlabel: Mamarieke

Reacties

  1. En er is er weer een erg blij.
    Mooie stoffen heb je weer gebruikt.
    Fijn hoor dat je dan de legging op haar eigen maten kan tekenen en maken uiteraard.
    Je hebt er de vaart in elk geval weer in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ook al weer zo leuk, je hebt het tempo er goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een glitterbroek wie wil dat nou niet?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi daar gaat ze heeeeeerl veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk die glitter (en toch zacht van binnen).'
    Gefeliciteerd met je prijs bij MaMarieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige stof, die glitterjogging. Ik laat hem hier maar niet zien, want dan krijg ik gelijk een bestelling en ik moet eerst nog wat oude lappen opmaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.