Boxpakje

Tja, meneer groeit als kool. Dus de eerste kleren/boxpakjes zijn al te klein. Aangezien ik de boxpakjes zo leuk vond om te maken (en ze super schattig staan). Dus maar een paar nieuwe geknipt in de volgende maat. De eerste is inmiddels klaar.

De stof heb ik gekocht na de geboorte van zoonlief. Dat is dus zo'n 3,5 jaar geleden. Nu toch maar besloten om er echt de schaar in te zetten, voordat ook deze man 'te groot' is voor de stof.

Het patroon is het welbekende KIIND patroon. Dit keer in maat 74. Ja, ik heb maat 68 maar overgeslagen, want hij groeit als kool en het patroon valt smal.

Afwerking met boordstof deze keer. Uiteraard een labeltje om het af te maken.
Kamsnaps in de pijpen van het boxpakje.

Nu had ik de boordstof verstevigd zodat de rek eruit was (dit is ook zo bij confectie boxpakjes). Echter de kamsnaps moesten nu door 4 lagen boordstof en 2 lagen tricot heen. Dat bleek iets te veel van het goede. Ach, aanhouder wint!

Gebruikte materialen:
Patroon: jumpsuit
Stof: tricot uit voorraad
Boordstof: driessenstoffen
Kamsnaps en maatlabel: Mamarieke

Reacties

  1. Leuk!
    Ik zag de stof en dacht meteen: die stof vond ik destijds ook leuk. Mijn jongste is nu 3,5. Maar ik had toen al een andere aapjesstof en ik wilde niet alleen aapjesjumpsuits.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de stof inderdaad 3,5 jaar geleden voor mijn zoon. Nu vind ik het geen leuke stof meer voor hem, maar voor zijn baby broertje is het nog steeds leuke stof.

      Verwijderen
  2. oooh wat een geweldig leuk stofje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig pakje voor je jongste manneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden en leuk zo met de donkere afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.