Patroonevaluatie (Sancho)

Via Sancho mocht ik een patroonevaluatie doen. Oftewel Sancho Patroon Evaluatie (SPE). Specifiek het patroon Jalie 3350.

Wat een heerlijk patroon is dit. Mijn dochter heeft geen standaard maten dus de breedte (98) en lengtemaat (112) zijn verschillend. Het is even puzzelen welke lijnen je dan neemt, maar het eindresultaat was in 1 keer goed. Dochter heeft door de kamer gesprongen in haar nieuwe badpak.


Ik heb het badpak gemaakt van 2 soorten badpaklycra, badpakvoering, rubberelastiek en een bikinisluiting. Dochter is er erg blij mee en wilt er nog één.

De maatvoering is perfect en de naaibeschrijving erg goed de volgen. De bies middenvoor verbergt enkele naadjes, waardoor ik de afwerking van dit model erg mooi vind.


Ik heb gekozen voor verstelbare bandjes. Deze zijn zeker lang genoeg als je het patroon volgt.


Mevrouw vind het badpak heerlijk zitten en wilt er nog meer. Ze houden er hier niet van om in de vakantie een nat badpak aan te doen, dus er moeten er altijd meer dan 1 mee in de koffer. Ik heb nog wat leuke stofjes, dus dit model gaat nog wel een paar keer gemaakt worden. De volgende maak ik wel een lengtemaat groter, want mevrouw is erg aan het groeien in de lengte. Anders passen ze van de zomer al niet meer.

Overigens is dit model van Jalie er in zowel meisjes als damesmaten. Dus ik denk dat ik hem ook voor mezelf ga proberen (hihi).

Gebruikte materialen:
Patroon: jalie 3350
Stof: lycra uit voorraad
Elastiek en sluiting uit voorraad

Reacties

  1. Geweldig! Ik vond het altijd een drama om een goed passend badpak in de winkel te vinden voor m'n dochter. Als je de maten zelf kunt aanpassen is dat echt ideaal, maar ik heb me nooit gewaagd aan het maken van een badpak. Knap gedaan, mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een leuke stoffencombinatie gebruikt en geweldig dat ze er zo blij mee is. Het patroon kan lekker met haar meegroeien in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap genaaid ! Ziet er super uit ! Gelijk heeft ze om nog zo'n badpakjes te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi badpak is dit en heel knap dat je dit gemaakt hebt!
    Begrijp goed dat je dochter er meerderen van wil hebben zeker als ze goed zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden hoor en vind ook de stof combi erg leuk.
    Fijn hoor dat ze er meer wil, dat is toch het mooiste compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk badpak!
    Vind het model erg leuk.
    Bem toevallig afgelopen week begonnen met zwemmen en moet nodig en nieuw badpak maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow...dat is echt een leuk badpak...en mooi gemaakt met die 2 stofjes zo..wat fijn voor je dat je het patroon mocht evalueren..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gemaakt! en hele mooie stoffencombi. Ik geef je dochter groot gelijk dat ze er nog 1, of 2 of 3 bij wil hebben :).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.