zondag 30 april 2017

En nog een paar ...

 
Ja, hoor. Nog een paar boxpakjes gemaakt. Zoonlief groeit hard en deze zijn zo schattig.

Of niet dan? Nog schattiger is als hij ze aanheeft. De eerste twee hebben op deze leeftijd geen eigen gemaakte kleding gekregen van me. Vond het zo'n geklungel die kleine maatjes. Maar inmiddels ben ik handiger en smelt als de kinderen stuiteren van "mijn" kleren.

Deze is gemaakt van een katoenen tricot (blauw/paars). Rode boordstof, strijkapplicatie en labeltje maken het een minder saai boxpakje.

De strijkapplicaties zijn nog wel een dingetje. Ik vind het moeilijk inschatten tot hoelang je ze moet verhitten met de strijkbout. En zag dat de ijsbeer van het vorige pakje toch nog een keer onder de bout moet. Iemand tips?

Kamsnaps heb ik inmiddels niet meer in alle kleuren. Dus probeer een match te vinden met wat ik nog heb. Dit keer licht blauwe kamsnaps die passen bij de tricot.

En een maatlabeltje om later nog te kunnen zien welke maat ik ook alweer had gemaakt.

Ik stik het labeltje tussen de boord en de tricot in. Op de achterkant ziet het er dan zo uit. Best netjes. Toch?

De andere is ook katoenen tricot, maar dan heel soepel. Een soepele zachte tricot.

Ook deze afgewerkt met een strijkapplicatie, rode boordstof en een labeltje.

Hiervoor had ik nog net 5 rode kamsnaps. Dus de rode zijn nu ook op. Die voorraad slinkt langzaam.


En nu weer verder met het volgende project. Er liggen nog 2 jurken (mezelf + dochter. Boxpakje en shirt van de sterrentricot die ik gewonnen had.






Gebruikte materialen:
Patroon: Jumpsuit van KIIND
Stof: Kantoenen tricot en sterrentricot
Label: kleurenmix
Maatlabel en kamsnaps: Mamarieke

7 opmerkingen:

  1. Wat een schattige boxpakjes zijn het geworden. Wat heerlijk dat je kinderen er zo blij mee zijn. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sowieso moet je eerst de stof wassen voor je het er op strijkt anders komt de applicatie er steeds af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik al gedaan. Maar op sommige plekken zie ik nog luchtbubbels. Ik denk dat ik gewoon te voorzichtig ben. Kan dat?

      Verwijderen
  3. Super lief zijn deze 2 pakjes. Natuurlijk ben ik extra benieuwd wat je van de sterrenstof aan her maken bent en voor wie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he die jumpsuits. mijn oudste heeft ook geen zelfgemaakte babykleding gehad. De jongste gelukkig wel allemaal jumpsuits. Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter heeft pas op haar eerste verjaardag de eerste jurk gekregen. Zoonlief had met 9 maand het eerste boxpakje. En deze derde al direct vanaf zijn geboorte. Ach, mama wordt handiger zullen we maar denken.

      Verwijderen
  5. Zijn mooi geworden en vind de blauwe kamsnaps wel leuk zo op de rode bies.
    ben benieuwd naar de volgende creaties.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.