Sterren

Vorig jaar deed ik mee met een actie van Mamarieke om voor het eind van het jaar 10 naaisels te maken en erover te bloggen. Dat lukte me erg goed. Ook omdat ik met verlof thuis zat natuurlijk. In januari bleek ik de gelukkige te zijn van een lap stof naar keuze. Met d ekleine erbij en alle ziekenhuis perikelen van laatst, lag de stof nog steeds te wachten op een mooi project.

Aangezien de kleine vent erg hard groeit. Toch nog een boxpakje / kruippakje gemaakt. En wat een mooie tricot is dit. Hij is nog bij Mamarieke te koop en zelfs in de uitverkoop op dit moment. Een erg mooie heldere kleur en prachtige dikkere kwaliteit. Ik houdt hier wel van.

Ik heb het boxpakje afgewerkt met creme boordstof, maatlabel en vosjeslabel.

Het maatlabel heb ik deze keer in de binnen naad bevestigd. Dit omdat ik de halsnaad met de coverlock heb afgewerkt en er dan geen naad is waar ik het maatlabel tussen kan leggen. Het er op een later moment opstikken vind ik niet mooi.

De beenbiezen zijn voorzien van drukknopen geschikt voor tricot. Deze keer heb ik de beenbiezen niet verstevigd, dus dan zijn deze drukknopen het handigste. Voor kamsnaps is er dan te weinig "houvast".

Met de halsbies heb ik zitten klooien. Ik gebruik eigenlijk altijd 2 naalden in de breedste positie op de cover. En wil e nu een smal stiksel.

Na veel klooien is het dit geworden. De achterste zit niet helemaal goed, maar ik heb het erbij gelaten. De voorste is van een avond later en al een stuk beter. Helemaal tevreden ben ik nog niet, dus hier stoei ik nog verder mee. Het gekke is overigens wel, dat zodra ik weer naar het brede stiksel ga, het in 1 keer goed is.

Maar uit een meter stof past meer dan alleen een boxpakje. Dus de andere vent heeft ook nog een T-shirt gekregen. En die is in de tussentijd al 2 keer gewassen. Dus erg geliefd.

Het patroon is weer de welbekende billie van Zonen09. Echt een succes patroon.

Als labeltje nu geen vosje, maar een blauw klavertje eruit gestikt.

Er is nog wat stof over. Maar wat dat moet worden weet ik nog niet. Zal een klein projectje moeten zijn. Voorlopig blijft het nog even in de kast, voor het goede idee.

Mamarieke bedankt voor de prachtige stof!





Gebruikte materialen:
Patroon: Jumpsuit van KIIND en billie van Zonen09
Stof: sterrentricot
Label: kleurenmix
Maatlabel: Mamarieke
Drukknopen: voorraad

Reacties

  1. prachtige kleur blauw ook zeg
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie creaties heb je gemaakt van je gewonnen stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel haal jij wel niet uit een meter stof zeg! Lekker genieten om zo te naaien voor je mannen en nog leuker om dat te doen met een gewonnen stofje. Ben benieuwd waar we het laatste stukje tricot straks in tegenkomen hier op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.