Zomerse nivalis

De kledingkast van dochter is erg karig gevuld voor het zomerse weer. Dus op zoek naar leuke jurken en mooie stoffen. En toen ontbrak me de inspiratie, grrr. Dochter kon ook niet benoemen wat ze op dit moment mooi vond. Webshops gaven ook geen inspiratie en dus was ik toen een beetje de weg kwijt.

Maar de applicaties van VanIkke gaven ineens inspiratie tot een simpele jurk. Van een licht rose melange tricot maak je ineens een zomerse jurk. Met de applicatie erop, is het ook geen saaie jurk.

Dit gaf tevens mogelijkheden om dit model eens te proberen zonder de kraag. De kraag was een succesnummer van de winter en ik heb er reeds 3 jurken mee gemaakt. Nu de jurk zonder naad op de panden en met de kapmouwtjes.

Er is nog wel wat werk aan de winkel. De kapmouwtjes mogen met de dunne armpjes van dochter wel wat strakker. Tevens vind ik dat het bovenlijf van de jurk smaller mag. Dat staat nog beter als zomer jurk.

Uiteraard afwerking met een labeltje gedaan. Tevens een maatlabel toegevoegd, zodat ik later nog weet welke maat deze jurk was.

Dus nu aan de slag met de patroonveranderingen, zodat de volgende versie gemaakt kan worden. Wat zijn dit toch mooie patronen van Sofilantjes. De Solis staat ook nog op het wensen lijstje. Er komen zulke mooie exemplaren op het net voorbij. Dus nu de inspiratie er weer is, aan de bak maar!

Deze jurk zend ik in voor de wedstrijd bij Mamarieke. Ik heb nog iets in de maak voor mezelf, dat ook nog ingezonden wordt. Maar danzij deze jurk weer de flow gevonden en dat mag gedeeld worden.


Gebruikte materialen:
Patroon: nivalis
Stof: melange tricot
Label: kleurenmix
Maatlabel: Mamarieke

#mamarieke
#mamariekewedstrijd

Reacties

  1. Heerlijk en vrolijk jurkje en het mooie weer blijft aan, jippie!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die applicatie, dat maakt het jurkje helemaal van nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar gaat ze veel plezier van hebben deze zomer! Ongetwijfeld!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.