En toen duurde het even ... maar tadaaaahhh!

De afgelopen weken kon ik maar moeilijk creatief bezig zijn. Ik moest twee keer onder het mes in het ziekenhuis (melanoom en poortwachtklier) en ben dus nog herstellende. Maar voordat ik voor een tweede keer moest aan het begin van deze week, maakte ik twee jurkjes af.

Jawel van de paddenstoelenstof. Natuurlijke een waardeloze combinatie met het zomerse weer. Maar ach, dat mag de pret niet drukken.

Voor dochter heb ik nivalis van sofilantjes gebruikt. Maat 122 wel te verstaan. Het enige jammeren was dat ik de mouwen niet meer uit effen stof kon krijgen.

Het bleek zo wie zo een flinke zoektocht naar een stuk effen tricot die de dezelfde kleur had als de paddenstoelen. Rood zijn ze namelijk niet. En de ondergrond is donkerblauw. Ook niet een kleur die ik normaal gebruik voor mezelf noch de kinderen.

Maar dochter is er erg blij mee. De jurk is direct twee dagen gedragen. Dus dat zegt genoeg.

En dit is de versie voor mezelf. Ik heb jurk 16 van Knip september 2016 gebruikt als basis. Bij de eerste versie afgemeten waar ik het pand wilde splitsen en de hals rond getekend.

Na het in elkaar stikken, heb ik deze jurk rondom 1,5 tot 2,5 cm ingenomen. De vorige zat direct goed, maar met deze stof, viel het toch heel anders. Erg frustrerend.
Het was wel een flinke puzzel. Ik had na de eerste bestelling van stof voor dochter, mijn oog zelf op de stof laten vallen. Dus het laatste stuk bij Kleurenmix van de rol gekocht en toen puzzelen hoe k het er het beste uit kon krijgen.

Nou, er is nog genoeg over voor een rokje of zo. hihi

"Aan" foto's zijn best lastig zelf te maken. Dus hier moeten jullie het mee doen. De hals lijkt te wijken, maar dat komt door de vreemde houding om een foto te maken. Het zijn wel driekwart mouwen geworden, want meer effen stof had ik niet.

Ik ben zelf erg fan van Tante Betsy jurken en deze past helemaal bij de verzameling "gekke jurken". Ik kan hier echt heel vrolijk van worden. Hebben jullie dat ook met een merk / print of zo?

Zo, nu ga ik proberen om een patroon over te trekken. Zonder belasting op je linkerarm, gaat het allemaal wat langzamer. Maar komt goed!





Gebruikte materialen:
Patroon: nivalis en jurk 16, knip september 2-16
Stof: effen tricot uit eigen voorraad en paddenstoelenstof van Kleurenmix
Elastisch paspel: Kleurenmix

Reacties

  1. Heel knap gedaan. Beide jurkjes zijn super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je snel opknapt en dat alles weg is. .. best schrikken lijkt me, je schrijft het zo tussen neus en lippen door... ook 2toffe jurken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer het ook een beetje van me af te zetten. De vooruitzichten zijn vooralsnog goed. Dus daar houd ik me nu aan vast.

      Verwijderen
  3. Het zijn twee mooie creaties geworden.
    Eerdaags maar weer eens in het echt komen bewonderen.

    Sterkte en hoop dat het snel iets beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er staat volgens mij veel in dat ene zinnetje ja, hoop dat het goed met je gaat!
    Wat zijn ze leuk deze jurken. Volgens mij wordt het weer wat frisser, dan kan je die jurk nu primna dragen nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heftig hoor, ik sluit me bij de vorige schrijfsters van reacties aan en hoop dat het goed met je gaat.
    Geweldige jurken en prachtige stof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor. Ingreep is achter de rug. Ben nu herstellende en wachtend op de uitslag. Probeer met enige creativiteit de gedachten te verzetten.

      Verwijderen
  6. Ik kom hier via susan omdat je de kadobon hebt gewonnen.. :-) Ik kom hier even rond neuzen en ga je volgen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja mooie jurk heb je genaaid. Lijkt ook wel een beetje op een Tante Betsy jurk...

      Verwijderen
    2. Leuk om je hier aan te treffen Dinah. Ja, ik vond het er ook wel wat weg van hebben. Maar de echte staan ook nog steeds op het verlanglijstje.

      Verwijderen
  7. Hey lieverd zo happy dat ik je vandaag mocht verblijden met zulk leuk nieuws. Je hoort snel van me ivm je gewonnen prijs. Een heel goed herstel gewenst en prachtige jurken maakte je! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.