Hiep hiep hoera

Onze kleine meid is alweer 8 jaar geworden. Wat vliegt de tijd voorbij. Voor haar verjaardag krijgt ze ieder jaar een verjaardagsjurk. Dit jaar gevraagd naar haar wensen en ze wilde een 'mooie' jurk. Tja, daar kan ik natuurlijk niet zoveel mee. Maar aangezien er een week voor haar verjaardag een doos bestelde stoffen binnenkwam, kon mevrouw shoppen in mama's voorraad. En dat deed ze.

Maar aangezien ze wel drie stofjes mooi vond en niet kon kiezen, heb ik gezegd dat ik wel koos. Het patroon solis van sofilantjes is echter zo'n heerlijk snel klaar patroon, dat ik ze gewoon allemaal heb gemaakt. Even de turbo aan en mevrouw kon kiezen.

Ze straalde toen ze wel drie jurken klaar zag hangen. En daar smelt deze moeder weer van.

Uiteindelijk heeft ze deze jurk gedragen op het grote mensen feest. Deze is gemaakt van een digitale tricot van Megan blue. Ik had echter maar 1 meter van de stof (had eigenlijk een ander patroon in gedachten bij het bestellen), dus ik kreeg de cirkelrok er niet uit. Ik heb vervolgens een halve cirkelrok getekend en dat kreeg ik wel uit de stof.

Prima oplossing toch?
Deze is het geworden voor het kinderfeest. Wederom van een katoenen tricot. Maar geen idee meer van welke fabrikant.

En deze jurk is daarna aangetrokken. Ook weer een katoenen tricot met mooie poezenkopjes erop.

Mevrouw heeft weer even genoeg zomerjurken in de kast hangen. Dus nu even wat voor mezelf gaan naaien. Ten minste als het niet zo druk zou zijn op het werk. En daarnaast wordt de jongste spruit binnenkort gedoopt. Ik ben dus bezig met van alles, maar de idee├źn voor de naaiprojecten blijven in mijn hoofd hangen. Ach, komt zo dadelijk met de zomervakantie vast goed.

Gebruikte materialen:
Patroon: Solis van Sofilantjes
Stof:
- Blue megan tricot
- fruit tricot
- poezenkopjes

Reacties

  1. Alle 3 weer hele gave jurkjes, je dochter boft maar met zo'n moeder die zulke leuke jurkjes kan maken. Ze gaan daar trots op , dat weet ik uit ervaring, onze dochter was "vroeger" altijd zo blij als ik weer een mooie jurk voor haar gemaakt had. Die van jullie is vast net zo trots, en ze hebben tegenwoordig van die gave stofjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je jonge dame!
    Wat zou ik haar reactie graag gezien hebben toen ze de drie jurken zag, haha, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie collectie jurken, heerlijk vrolijke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je grote dochter! heerlijk model voor deze zomerse temperaturen! Hier wordt ook geleefd in solissen en mantica's!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.