Fris en fruitig

Bij het zien van deze stof, kreeg ik helemaal zin om een zomerjurk te maken. Al eerder maakte ik een solis voor dochter. Gezien de hoeveelheid aanpassingen bij de vorige patronen, besloot ik zelf te gaan tekenen. Dus maten nemen en verzinnen wat voor jurk ik wilde. Bij enkele goed zittende jurken in de kast wat maten opgenomen en gaan met die banaan.

Het is een A-lijn aansluitende jurk geworden. Brede banden, zodat je geen geklooi hebt met bandjes van je BH. Daarnaast is dit gewoon erg praktisch als je met de kids bezig bent. De kleinste 'hangt' nog wel eens aan me (hihi).

Geen spannend model, maar het zit wel super. Er is een naad onder de borst. Dit omdat ik het bovenstukje dubbel van stof hebt genomen. Dan is de jurk direct mooi afgewerkt.

Coupenaadjes op zowel het voorpand als het achterpand. Dit zit me toch het lekkerste en de jurk zit er een stuk beter door.
En nog een foto van de achterkant. Het stofje voor de volgende versie ligt al geknipt klaar. Zo krijg ik weer helemaal zin in.

Gebruikte materialen:
Patroon: zelf getekend
Stof: Kleurenmix

Reacties

  1. Geweldig, erg leuke stof en mooi gemaakt. Gave lay-out heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die is leuk geworden! En wat erg belangrijk is, hij zit goed. Ook als je wat doet. Ik hou helemaal niet van kledingstukken die nu iedere beweging op hun plaats gedaan moeten worden.
    We hebben zo weinig aan alleen maar mooi. Het moet ook draagbaar zijn.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het echt en aan is ie nog mooier hij zit echt perfect.
    Vind je stofje ook geweldig en kan me voorstellen dat je hem zo voor je zag als een jurk voor de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een feestje als je zo mooi op je eigen maat kunt tekenen. Zo te zien en te heb je nu een een goed zittend patroon en kan je je heerlijk zomerjurkjes maken. Lekker fruitig dit exemplaar, nu de zon nog hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.